تیم تراکتور تبریز
نوشته شده توسط : محمد

واقعیت مطلب اینست در حال حاضر از ورزش فوتبال بعنوان یک پدیده اجتماعی در جوامع پیشرفته بشری یاد شده و این ورزش اثرات بسیار مطلوبی بر روی عوامل دیگر از قبیل فرهنگ و اقتصاد و روابط بین الملل کشورهای پیشرفته و در حال توسعه گذاشته و مطمئنا همین ورزش به تبعیت از آنها در کشور ما نیز در حال توسعه بوده و کم کم بایستی اثر بخشی آن را در جامعه خود شاهد و ناظر باشیم .بنابراین ما ابتدا باید از خودمان که بعنوان یک هوادار واقعی خود را به جامعه معرفی کرده ایم شروع کنیم. تیم تراختور که در سال گذشته وارد عرصه مهمترین مسابقات لیگ فوتبال کشور شده و خوشبختانه تیم دوم شهرمان هم در سال جاری در لیگ بایستی حضور داشته باشد پس ما را مجاب خواهند کرد که حتما در زمینه های مختلف علاوه بر افزایش کمیت و تعداد تماشاگران بر کیفیت هواداری خود در ورزشگاهها افزوده و نهایتا یار دوازدهم تیمهای خود را بعنوان با فرهنگترین و اصیلترین هوادار در داخل و در نهایت خارج از مرزها معرفی کنیم و بتوانیم الگوی ایده آلی برای هواداران دنیا مانند کاتالانها و.. باشیم و این امر امکانپذیر نیست الا با ایجاد آموزشهای گفتاری و نوشتاری برای آگاهی دادن به هواداران محترم و خونگرم آذربایجان و خصوصا هواداران تیم تراختور . حال به اعتقاد بنده سایت تراکتور اف سی و سایر سایتهای فعال در زمینه اطلاع رسانی تیمهای شهرمان می بایست در جهت افزایش کیفیت هواداری و تشویق در ورزشگاهها تلاش ویژه ای را بکار گیرند تا در ادامه راه و در کوران مسابقات لیگ دهم بتوانیم به این امر مهم ( هواداران نمونه ) در کشور و در سالهای آتی بعنوان تماشاگران نمونه در سطح آسیا نائل شویم.
حال ابتدا به موارد بسیار آشکار و مبرهن و البته نادری که بنده بعنوان یک تماشاگر در استادیوم از طرف برخی از تماشاگرنماها شاهد بودم اشاره ای گذری خواهم کرد که حتی در مواردی منجر به پرداخت جرائمی از طرف تیم به فدراسیون فوتبال گردید .پس بیائیم از تکرار پذیری مواردی که در ذیل به آن اشاره خواهم داشت اجتناب کرده و با پاک کردن چنین صحنه هائی یک فوتبال زیبا و عاری از هر گونه حواشی در استادیومها را شاهد باشیم.
1- از پرتاب سنگ و ترقه در زمانیکه بازیکن حریف گلی را به ثمر می رساند صد در صد پرهیز کنیم.
 2- از دادن شعار های ناموسی و غیره بر علیه داوری که با استرس بسیار بالائی قضاوت می کند و امکان اشتباه هم دارد پرهیز کنیم.
3- در مواقع دادن شعارهای معترضانه بر علیه افردی که به هر دلیلی با حواشی تیممان مغرضانه برخورد کرده هماهنگیهائی از قبل داشته و شعارهائی را سر ندهیم که منجر به لجبازی و نهایتا اتخاذ تصمیمی نا عادلانه بر علیه تیممان را سبب شویم.
 4- در مقابل تصمیمات یا تنبیهات اتخاذی از طرف فدراسیون فوتبال برای تیممان احساسی تصمیم نگیریم و همه اتفاقات افتاده و تصمیمات اتخاذ شده را صرفا به مسائل قومیتی و تبعیض اجتماعی ارتباط ندهیم.
 5- با توجه به اینکه در کشور ما قومیتهای مختلفی وجود دارد احتمال اینکه در برخی از شهرها با طرفداران تیم ما برخوردهای ناشایستی صورت پذیرد ما بایستی این موارد را با مستندات و مدارک به سازمان لیگ اطلاع رسانی کرده و خودمان در وحله اول مستقیما برخورد نکنیم و ثابت کنیم ما مردمان صبور و با فرهنگی هستیم و بیدی نیستیم که با هر بادی بلرزیم.







:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 2 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: